sota els ceps també hi ha vida

El sòl de la nostra terra


Per als homes, la vida dels nostres sòls es resumeix en els cucs de terra. És fàcil imaginar els carnívors de la cadena alimentària, però allò que està passant sota els nostres peus... clickeu aquí per llegir-ne més.

imatge del sòl sota un cep..arrels de vinyes de Pinot Noir,
del blog de champagne chartogne taillet (de Merfy, al nord de França)

Un interessant article-reflexió d'un vigneron, mettre le google traductor i es llegeix en poca estona. Que consti però que com el Vallès no hi ha res excepte el vi del Penedès..
(i el Cava eh! és a dir xarel·lo, parellada o macabeu..o millor encara, totes les varietats seran bones si s'elaboren amb cura amb respecte i el màxim de personalitat i expressió de la seva terra, sigui quina sigui!)
I aquest viticultor així sembla ho fa..imperdibles són les imatges i els comentaris sobre el seu treball a la vinya amb els cavalls..

i la cançó continuava així.. un Martini a Vilafranca i visca el Barça...de Reus cap a Tarragona,se'ns acaba Catalunya,doncs tornem cap a Tortosa,que bonic que es prendre el Sol!i rere la xemeneia de la nuclear d'Ascó,jo sóc d'un racó del món,que l'ha putejat tothom,ja estic fart de veure el món,em va dir el Quimet tot must,Catalunya ha crescut molt,és el país més gran del món!però el meu poble és el millor,vull tornar-me amb els meus porcs,va arribar el moment solemne,jo em sincero, ell es sincera,no som res Quimet,de veres,va tornem cap a caseta... (de la Juerga Catalana del gran Pla. Albert)


i aquestes són les més belles vinyes verdes vora el mar..
amb un ric sòl banyant i alimentant les seves arrels, ancianes, sàvies com la natura mateixa.. de raïms xics, els seus grans desprenen un aroma penetrant, com el seu most.. d'aquests ceps tan especials i centenaris en surt un deliciós caldo, delicat, aromàtic, suau i dolç en el seu punt just, un procés d'elaboració de tradicions ancestrals, regala també un sorprenent sec que ens obre la gana amb personalitat pròpia.
Qui en sabrà reconèixer el raïm?
Feu-ne un tast i mai no el podreu oblidar..

3 comentaris:

TR ha dit...

L'altre dia vaig recollir OLIVES als brucs...i les vaig mirar de curar..que bones!

De fet la matèria orgànica és la transformació de la terra a través de la fotosíntesi, i dins de cada fruit de la terra hi ha la seva essència.

SOM allò que mengem, que és el que han menjat altres que absorbim, i transformat a través del nostre comportament,que és el que sóm, transformat a través de les experiències que altres ens han aportat...buf..tant simple i tant complexe...

Un continu ser i adaptar-se, i transformar-se...

Salut i bon vinillu...

Syl ha dit...

Salut company i amic..
i bones experiències..i adaptacions..transformacions..
i bon vi!I més salut encara!

syl ha dit...

si en són de bones!imagina't!amb la visió que tenen a l'albada, al capvespre, tooot el diaa mirant cap a Montserrat..com no han de ser delícies!