Una via per catar Roca Regina

Galí-Molero, 500mts. 6b+/Ae (V+ obligat).
Aquesta és una bona via per iniciar-se a la reina de paret de Terradets que és Roca Regina, anomenada El Salt de la Reina Mora pels autòctons. Transcorre pel centre de la paret i va ser oberta el 1971 per en Julià Molero i en Ramon Galí, és bonica i lògica, té de tot, fisures, diedres, plaques.. Ae (molt ben equipat) si no tens un grau de 7c/8a (llises plaques amb peus finíssims..), bon paisatge, ambient, verticalitat.

La via comença a peu de paret i està reequipada amb reunions rapelables (malgrat no seria recomanable fer-ho després del llarg de la travessa), cal dur uns quants friends i el joc de tascons.. no us passeu carregant material que no ho posareu tot.. i el pedal.
A la part de baix es poden empalmar llargs.

Fins avui li tenia un respecte brutal (bé suposo que encara li tinc), tant és així que no m'atrevia a posar-m'hi, em deia a mi mateixa.. mira que és bestial de bonica aquesta paret.. i queda amagada de la carretera i amb aquesta llera de riuet a sota, que vertical que és ella.. arrogant..imposa.. però no.. encara no puc, la Regina és severa..no admet abandonar.. és llarga i la part de dalt desploma i has d'arribar-hi ben fresc..ojoo amb l'artifo que s'ha de dominar A1/2 mínim... ja hi aniré quan estigui més curtida..etc etc.
Així que la Galí-Molero seria la primera i amb un company simpàtic i fort que tampoc no hi havia escalat mai i li tenia tantes ganes com jo, un dia qualsevol i a les 22h de la nit ens vam fer una trucada i com que tots dos teníem festa l'endemà, vam decidir preparar la motxilla i sortir aquella mateixa nit cap a Terradets, faríem un vivaquillo i l'endemà a tibar!
Ens hi posàvem a les 10h (passades..) del matí de l'endemà havent passat una nit a un desagradable humit i un pèl brut vivac (a la carretera vella dels túnels) i maldormit unes horetes..

Però la Roca Regina ens esperava magestuosa i amb els braços oberts, bon temps, tansols una cordada a la que penso que seria la Festa d'en Paca.. (havien passat la nit a la paret) i molta il.lusió. La via va anar molt bé, no m'ho esperava que baixaríem de dia i tot (al final vam trigar unes 7'15h), el company estava molt fort de braços i tirava decidit, no va tenir cap problema, aquest mañico no feia servir els estreps, tot en A0'sss!! i va gaudir tant com jo de la roca la via i l'entorn. Ah i no la vam trobar gens sobada..

El descens és llarg, una hora i mitja més o menys, es va cap a l'esquerra fins que s'intueix un senderet que es fa cada vegada més marcat i que va a buscar la canal..anar baixant canal avall, compte molta molsa relliscosa, arriba un moment que arribes a un caminet i hi ha una bifurcació, si vas a l'esquerra és millor ja que no cal fer cap ràpel (que seria un ràpel a la via del tren), quan arribes a la carretera cal caminar una estona finsa al cotxe però ja no vé d'aquí.

La ressenya des d'onaclimb:

I al llibre de Terradets d'en Luis Lafonso i X.Buixó també hi ha bon material i més vies encara.

PGB ha dit...

Goita el Josete poderós!!!!

Enhorabona per la via! Clar que si, a fotre-li morro! (A veure si m'ho aplico jo també :P)